Landingspagina

De implementatie van landingspagina’s in je website is een bijzonder effectieve manier om meer kwalitatieve leads binnen te halen. Daarom moet je ervoor zorgen dat je landingspagina’s goed zijn opgebouwd en geoptimaliseerd zijn voor hun doelstelling.

Maar wat is nu zo’n landingspagina? Een ladingspagina is een pagina binnen je website waarnaar je verwijst vanuit andere media. Denk aan een link van uit een adwords campagne. Je kan ook de bezoekers richting de homepage of een productpagina sturen maar wanneer je landingspagina naadloos aansluit bij je advertentie hoeft de bezoeker minder moeite te doen om zich te oriënteren.

De landingspagina is als het ware een transitiepagina tussen de campagne en de website. Je kan ook binnen eenzelfde campagne gebruik maken van verschillende landingspagina’s per doelgroep, om zo nog dichter aan te sluiten bij wat de bezoeker verwacht te zien.

Onze aanpak

Wil je een landingspagina aanmaken ter ondersteuning van jouw campagne? Dan luisteren we graag naar jouw wensen! We bespreken de inhoud van de campagne en analyseren de look & feel van jouw onderneming. Eens we alle informatie hebben verzamelt, bouwen we de landingspagina. We zorgen voor een duidelijke en glasheldere pagina waarop de bezoekers blindelings hun weg vinden. Uiteraard zorgen wij er voor dat de landingspagina SEO-proof is indien de situatie zich daartoe leent.

Case

Digital Natives werkte een landingspagina uit voor Noordzee drones. Noordzee drones organiseert o.a. drone opleidingen en heeft onze hulp ingeschakeld om leads te genereren. Wij werkten een sociale media campagne uit (Facebook en Instagram) die doorverwijst naar een landingspagina, waar geïnteresseerden een offerte kunnen aanvragen omtrent een drone opleiding. Al snel bleek dat de instroom aan leads sterk toenam. De campagne behaalde circa 100 kwalitatieve leads per maand, binnen het vooropgestelde advertentiebudget van de klant. 

Deze campagne behaalde een gemiddeld conversiepercentage van 19,36 procent! Bijna 1 op de 5 bezoekers die op de pagina kwam, vulde dus het contactformulier in om meer informatie te ontvangen. Van een goede targetting gesproken!

Sluit Menu