Zoekmachine optimalisatie

Zoek je informatie over een bepaald merk? Zoek je een recept? Zoek je een goed boek? Dan biedt Google de uitkomst! Iedere dag schuimen miljoenen internetgebruikers Google af in de zoektocht naar het antwoord op hun vraag. Je wil als bedrijf dat jouw website getoond wordt wanneer iemand iets opzoekt in jouw vakgebied, en natuurlijk liefst bovenaan de resultaten.

Vindbaarheid is de sleutel tot succes! Uit onderzoek blijkt dat enkel de eerste pagina met zoekresultaten aandachtig bekeken wordt. Wanneer jouw website zich niet op de eerste pagina bevindt, zal je weinig organisch verkeer verkrijgen. Een hogere positie staat gelijk aan meer online zichtbaarheid, wat leidt tot meer bezoekers op jouw website, wat meer verkopen/conversies zou moeten realiseren.

De term SEO dekt een heel grote lading. Zo zijn er binnen het zoekmachine optimaliseren verschillende domeinen. Wij vertrekken meestal vanuit een technische SEO analyse, om nadien de SEO strategie aan te vullen met de juiste content strategie.

Decoratieve letters die

Onze aanpak

De ultieme doelstelling van een SEO-specialist is om jouw website als eerste weer te geven in de organische zoekresultaten voor bepaalde zoekwoordclusters. De SEO-specialist zal op alle mogelijk manieren het algoritme van Google bespelen, zowel inhoudelijk als technisch.

Het algoritme houdt o.a. rekening met de teksten, paginatitels, meta-descriptions, laadtijd, mobielvriendelijkheid (responsive),  URL-structuur, linkbuilding (intern en extern), verwijzingen op sociale media (vind-ik-leuks/deelacties), reviews, … Het optimaliseren van SEO is een proces dat nooit stopt. Je zal continu je website moeten blijven bijschaven om het gewenste resultaat in Google te behalen, m.a.w. SEO is een werk van lange adem.

Als jouw website wordt ontwikkelt door Digital Natives, zorgen wij er uiteraard voor dat jouw website SEO-proof is. Wanneer jouw website niet door ons ontwikkeld is en slecht scoort in Google, kan je beroep doen op onze specialisten om jouw website te analyseren en de nodige verbeteringen aan te brengen.

Tip: Lees onze blog: ‘wat zijn de 15 meest gemaakte fouten omtrent SEO’

Sluit Menu