Conversie optimalisatie

Je wil jouw website of webshop optimaal laten renderen. Bezoekers naar je website lokken is mooi maar ze overtuigen om actie te ondernemen, is een andere zaak. Daarbij ben je steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden om meer conversies te genereren maar sta je wel eens stil bij de optimalisatie mogelijkheden van de huidige strategie? Je wilt namelijk meer waarde halen uit je lopende zaken, bijvoorbeeld  meer nieuwsbriefinschrijvingen, meer bezoekers, meer verkopen….

Zowel micro als macro conversies zijn belangrijk om te optimaliseren. Maak een duidelijk onderscheid tussen ondersteunende conversies en omzetverhogende conversies. Met een analyse van de huidige cijfers, de huidige website/webwinkel, lopende campagnes, etc… kunnen we aan de slag om je conversie percentage te optimaliseren en de omzet te rentabiliseren. Wij scoren graag goals!

Keeper die een bal probeert te stoppen

Onze aanpak

Wanneer je wil optimaliseren, is het belangrijk om je doelstellingen vooraf nauwkeurig te bepalen. Wij moeten exact weten waar jij naartoe wil. Naast een goed gesprek met de medewerkers van jouw onderneming, voeren onze specialisten een gedetailleerd onderzoek uit op jouw website of webshop. In dit onderzoek bepalen wij de optimalisatie mogelijkheden.

Naast onze eigen bevindingen, bekijken wij ook de gebruikerservaring. Wist je dat er heatmaps en video recordings bestaan om het surfgedrag op jouw website te monitoren? Het is immers belangrijk om te weten wanneer jouw gebruikers afhaken, waarop ze klikken, hoever ze scrollen, tot waar ze een formulier invullen, etc.

Onze specialisten gebruiken deze data om jouw website of webshop te optimaliseren. Via enkele kleine aanpassingen, kunnen er grote conversieveranderingen optreden. Uiteraard voeren wij ook grotere aanpassingen door om bijvoorbeeld het bestelproces te vereenvoudigen of de snelheid van je website te boosten.

Wil je aanpassingen doorvoeren op je website? Digital Natives werkt graag via A/B-testing. Dit houdt in dat de huidige situatie wordt vergeleken met een situatie die een aanpassing bevat. Als er voldoende data beschikbaar is, kunnen we beoordelen of de aanpassing de nodige optimalisatiewaarden met zich mee brengt. Bij kleinere projecten gaan we af op het buikgevoel, kennis en de aanwezige data.

Sluit Menu