zoekmachine adverteren

SEA ofwel Search Engine Advertising, de kunst van het adverteren via de zoekmachines. Wanneer je iets wilt kopen, is de kans groot dat je het product of de dienst online opzoekt. De organische zoekresultaten zullen voorafgegaan worden door een aantal advertenties. Wil je het organische bereik voor zijn? Maak dan gebruik van Google Ads (het advertentiesysteem van Google) of Bing Advertising (zoekmachine van Microsoft).

Uiteraard wil je zoveel mogelijk conversies genereren via het organische bereik van de website. In realiteit is dit vaak niet mogelijk van bij de start. Dankzij Google Ads kan je heel gericht adverteren in de Google zoekmachine en snel het juiste verkeer naar de website brengen.

We zoeken steeds naar de meeste rendabele setup, zowel op korte als op lange termijn. Door middel van de juiste advertentieteksten, goede landingspagina’s en de juiste instellingen in de campagnes komt jouw advertentie de top 3 binnen. Natuurlijk is het streven om een plaats in te nemen in de top 2 of helemaal bovenaan voor de geselecteerde zoekwoorden!

Voorbeeld van een Google ad bovenaan de zoekresultaten

Onze aanpak

Als eerste werk voeren we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit samen met een concurrentie analyse. Zo kunnen wij achterhalen welke woorden of zinnen interessant zijn om jouw product/dienst te promoten. Deze woorden of zinnen gaan wij gebruiken in de Google Ads. Vervolgens gaan wij de advertentieteksten uitschrijven en de campagne instellen. Hierbij houden wij rekening met uw doelstellingen, verwachtingen en budget.

Eens de campagne is ingesteld, blijft Digital Natives de campagne monitoren en bijsturen waar nodig. Wil je de resultaten van de campagne opvolgen? Geen probleem, wij voorzien een rapport waarbij je een duidelijk overzicht krijgt van de behaalde resultaten, de conversies, uitgegeven budget, enzoverder.

TIP: Het opzetten van een Google Shopping campagne via het Merchant Center is een éénmalige setup maar nadien worden je producten automatisch gesynchroniseerd en vertoont bovenaan de zoekresultaten. Net zoals bij tekstadvertenties betaal je per klik op je product. 

Sluit Menu