Live chat & chatbot opzetten

De manier waarop mensen met elkaar communiceren is radicaal veranderd door het gebruik van de smartphone. Hoewel mensen nog steeds e-mailen en bellen, is chatten zonder twijfel de voornaamste manier van communiceren geworden. Messaging-apps zijn gemakkelijk te gebruiken en laten al jaren een stijging in gebruik zien.

Het gebruik van een live chat functie is zeker niet nieuw, maar slechts weinig bedrijven gebruiken het effectief. Gebrek aan kennis? Gebrek aan tijd? Wij kunnen bijstaan in beide gevallen. We doen zowel het opzet van de juiste live chat kanalen, het configureren van chatbots als het beheer van jouw social media.

Chatprogramma op een tabletscherm

Onze aanpak

De messaging-app die je het bekendst in de oren klinkt is ongetwijfeld Facebook Messenger. Deze app biedt je de mogelijkheid om één op één-gesprekken te voeren met je klanten of prospects. Van zodra een persoon een gesprek met je aanknoopt op Facebook Messenger wordt hij/zij toegevoegd aan een lijst met abonnees die je in de toekomst opnieuw kan contacteren. 

Facebook Messenger actief beheren vergt echter veel tijd en energie. De chatbot biedt de uitkomst! Via de chatbot kunnen we een deel van jouw gesprek automatiseren. Een simpel voorbeeld: je wil e-mailadressen bemachtigen om een gerichte e-mailmarketingcampagne te voeren. Wij stellen in dat iedereen die de website opent via de live chat de melding krijgt dat hij/zij 5% korting kan verkrijgen. We programmeren ook 2 antwoorden, namelijk ‘ja’ en ‘neen’. Iedereen die vervolgens op ‘ja’ klikt, krijgt automatisch de zin ‘mogen wij dan uw e-mailadres om de kortingscode te versturen?’. Iedereen die dan zijn e-mailadres opgeeft, kan je via een volgende automatisering bedanken of een volgende vraag stellen. Van zodra de gebruiker op ‘ja’ of ‘neen’ heeft geklikt, is deze persoon een gesprek aangegaan met de Facebookpagina en kan deze persoon in de toekomst opnieuw gecontacteerd worden.

Op deze manier verkrijg je heel veel e-mailadressen die je kan toevoegen aan je database! Er zijn eindeloos veel mogelijkheden om via een chatbot jouw database uit te breiden of andere marketingdoelstellingen, zoals conversie, te bereiken. Wil je mensen overtuigen iets te kopen of zich in te schrijven voor jouw diensten? Perfect mogelijk! Je kan zo ver gaan als je wilt in de automatisatie van het gesprek. Om een chatbot op te zetten, maak je best gebruik van onze professionele diensten. Wij brengen je wensen en doelstellingen in kaart en gaan vervolgens een chatbot ontwikkelen die aan jouw eisen voldoet.

Tip: lees meer over wat je allemaal kan bereiken met een chatbot!

Sluit Menu