Influencer marketing

Influencer marketing is een vorm van mond-tot-mondreclame en is booming. Je kan bekende personen inhuren die actief zijn op sociale media en hen vragen om jouw merk of producten te promoten bij hun volgers.

Influencers zijn vaak bloggers, vloggers of YouTubers. Ze gebruiken sociale media om snel naam te maken, om over zichzelf, hun leven, hun passies, etc. te praten. Influencers hebben een uitgebreide community van volgers, die het doen en laten van hun idool nauwlettend in de gaten houden. Zo verzamelen de populairste influencers in luttele minuten tot wel duizenden views en likes.

De sociale netwerken die influencers het vaakst gebruiken zijn YouTube, Instagram, Facebook en hun eigen blogs. Via deze wegen kunnen ze ook jouw merk of producten tegen betaling promoten. Dankzij de influencers kan je:

  • Je onderscheiden met authentieke content
  • Engagement creëren bij je doelpubliek
  • Vertrouwen scheppen door een persoonlijke aanbeveling
  • Een relevant doelpubliek bereiken
  • Adblockers verslaan
  • Besparen op je marketingbudget
Fotografe in bespreking

Influencer marketing duur?

Neen! Je hebt ongetwijfeld al gehoord hoeveel Cristiano Ronaldo of Kim Kardashian verdienen door een simpele foto online te plaatsen. Dit is onbetaalbaar voor kmo’s. Als kmo kan je beter gebruik maken van de micro-influencers. Dit zijn influencers met een bescheidener aantal volgers (maximaal 50.000) en bereiken veelal een specifieke doelgroep. Deze influencers kan je inzetten tegen aanvaardbare tarieven. Digital Natives focust zich op deze groep van influencers.

Influencer marketing is geen toevallige keuze! Als je wilt werken met influencers moet het volledige plaatje kloppen. Dat begint uiteraard bij het bepalen van de doelgroep want een influencer specialiseert zich in een bepaalde (niche)markt. Dankzij een doorgedreven Influencer mapping brengen we in kaart welke doelgroepen we willen bereiken en welke influencers zich daar het best toe lenen. De digitale wereld is continu in beweging en ook het contigent influencers varieert sterk. Om deze reden gaan wij onze datebase steeds updaten met de populairste influencers, de snelst groeiende influencers, de best converterende influencers, etc. van het moment! Digital Natives vormt dus de link tussen jouw onderneming en de influencer.

Wil je gebruik maken van het netwerk van Digital Natives? Neem dan contact op met onze specialisten! We bekijken jouw digitale strategie, want vergeet niet dat de influencer marketing nauw moet aansluiten bij je complete digitale strategie. Vervolgens bespreken we het budget van de campagne, wat je de influencers kan aanbieden en wat je daarvoor in return wilt. Van zodra Digital Natives over alle informatie beschikt, spreken wij ons netwerk aan. Wij zoeken de ideale kandidaten en proberen een samenwerking op poten te zetten.

Zelf influencer?

Ben je zelf een influencer en wil je met ons samenwerken? Neem dan snel contact op met ons zodat we de mogelijke samenwerkingen kunnen bekijken en je kunnen opnemen in onze database!

Sluit Menu