E-mailcampagnes

Waarom zou je nog steeds e-mailmarketing gebruiken, er is toch sociale media? Veel ondernemers denken dat door de opkomst van sociale media e-mailmarketing niet meer interessant is. Fout! 

E-mailmarketing is nog steeds een zeer goed middel om je klanten 1-op-1 te bereiken. Maar het e-mailmarketing landschap is wel veranderd, namelijk van massamailings naar hyper-gepersonaliseerde mailings en gerichte campagnes voor ieder doelpubliek. Mailchimp is de tool die je in staat stelt zorgeloos mailingcampagnes te versturen, al dan niet geautomatiseerd.

Gmail web applicatie op een laptop scherm

Onze aanpak

Onze online marketeers staan je bij om uw e-mailadressenlijst te segmenteren. Op deze manier kan je de juiste content sturen naar de verschillende doelgroepen. Hoe kan ik mijn doelgroepen verdelen? Je kan bijvoorbeeld een groep maken met actieve klanten, inactieve klanten, key moments (verjaardag = korting), per regio, etc.

De mailing moet een meerwaarde bevatten voor de ontvanger, denk daarom goed na over de doelstelling van de mailing: meer verkeer, meer verkoop, productlancering communiceren, feedback verkrijgen, etc. Iedere doelstelling omvat een andere manier van communiceren. Herkenbaarheid is hierin heel belangrijk. 

3,2,1…Go!

Digital Natives probeert zoveel mogelijk flows te automatiseren, ook wanneer het gaat om e-mailmarketing. Wat heb je hiervoor nodig?

  • Een mailingtool (bvb Mailchimp)
  • Een trigger
  • Een campagne flow
  • Klant/prospectinformatie
  • Content voor de campagne

Elke klant een uniek mailtje sturen als er een bepaalde trigger geactiveerd wordt, is onbegonnen werk! Via e-mailmarketing automation is dit een fluitje van een cent. Dankzij een uitstekende campagne flow kunnen verschillende e-mails elkaar op het juiste moment opvolgen waardoor de klant/prospect uiteindelijk een actie zal ondernemen.

Denk aan het automatisch versturen van een e-mail wanneer een gebruiker je webshop verlaat terwijl er nog enkele items in zijn winkelwagentje aanwezig zijn. Ofwel bij het downloaden van een gratis e-boek, of het aanvragen van een offerte, of…

Kortom, e-mailmarketing bestaat niet alleen uit het versturen van een e-mail, het vormt een belangrijk onderdeel in jouw marketing funnel.

Sluit Menu