De kunst van het schrijven

Tijdens een constructieve samenkomst bespreken we de doelstelling van de content, de merkidentiteit en de huisstijl. Op basis van deze gegevens bepalen wij een schrijfstijl, die vervolgens doorgetrokken wordt op alle kanalen.

Schrijf voor de bezoeker, geef antwoorden op prangende vragen, deel je kennis met je publiek en jouw website zal ongetwijfeld scoren in de zoekmachines.

Iemand die een laptop gebruikt

Onze aanpak

Indien gewenst, voeren wij een zoekwoordenonderzoek uit, zodat we te weten komen welke woorden jouw doelgroep gebruikt. Dat zoekwoordenonderzoek vormt de basis voor het bepalen van content clusters op je website. Vanaf hier kunnen we dieper graven per onderwerp en zo de gewenste content bepalen.

Daarna starten we met het uitschrijven van de teksten. We schrijven makkelijk leesbare teksten en verwerken uiteraard de gepaste termen in de tekst! Nogmaals: schrijven ‘voor de zoekmachines’ bestaat niet. Wij schrijven kwalitatieve teksten die de bezoeker vooruit helpt, deze meerwaarde zal Google belonen in de vorm van hoge(re) posities in de SERPs. Natuurlijk houden we steeds onze kennis over de zoekmachine algoritmes in het achterhoofd.

Onze digital natives schrijven teksten voor allerlei kanalen. Hierbij houden we rekening met de verschillende vormvereisten per kanaal. Zo schrijven we uitgebreide teksten die je kan gebruiken voor jouw blog maar wij verzorgen eveneens de short copy die je gebruikt om een blogbericht te delen op sociale media. De uitgebreide tekst gaan wij via het KISS-principe (keep it short & simple) herwerken door onder andere een call-to-action en hashtags toe te voegen. Elk publicatieplatform vereist een licht andere aanpak, wij weten hoe die aanpak er precies uitziet! Benieuwd?

Sluit Menu