Blogging

Bloggen voor je onderneming: doe jij het of heb je eerder twijfels over de noodzaak ervan? Of misschien denk je wel dat je niets te vertellen hebt? De strijd om aandacht voor blogs is veel harder geworden. Afgelopen jaren is bloggen verandert in een echte marketing activiteit. Op internationaal vlak moet je tegen de grote jongens opboksen die veel tijd en geld in hun marketingstrategie steken.

Word je hierdoor nog meer afgeschrikt? Dat is absoluut niet nodig! Bloggen is voor kleine ondernemingen en zelfstandigen een schitterende vorm van organisch bereik. Zeker wanneer je actief bent in een nichemarkt is bloggen een ‘nobrainer’. Het zorgt ervoor dat meer mensen jouw website vinden, wat leidt tot meer leads! Wist je dat je de aankoopbeslissing kan beïnvloeden door het schrijven van blogs?

Een blog is een hulpmiddel om direct met klanten te communiceren en het heeft potentiële klanten een plek om kennis te maken met jouw merk. Een blog is dan ook uitermate geschikt om de merkautoriteit mee op te bouwen aan de hand van kwalitatieve blogberichten. Je beschouwt jezelf als een expert en beantwoord prangende vragen aan de hand van verschillende informatieve teksten. Deel je kennis,  achtergrond verhalen, beschrijf je visie, geef jouw inkijk omtrent recente marktontwikkelingen, etc…

Wordpress back-end op een scherm

Onze aanpak

Wij stellen samen met jou enkele doelstellingen voorop want een blog kan je gebruiken voor verschillende doeleinden. Wil je leads verzamelen? Wil je de e-maillijst laten groeien? Wil je de online aanwezigheid versterken? Elke doelstelling vergt een andere strategie. Eens de doelstelling is bepaald gaan wij opzoek naar de juiste doelgroep.

Waarover gaan wij schrijven? Dit gebeurt uiteraard in samenspraak met jou. We bedenken samen interessante onderwerpen. Vervolgens stellen we in onderling overleg de ruwe inhoud op waarbij jij enkele niet te missen zaken vermeld. Daarna zorgen wij ervoor dat die ruwe tekst op een schitterende wijze wordt uitgeschreven.

Het is van belang dat jouw blogs geen losse flodders zijn maar een samenhangend gehaal vormen. Wij maken daarom graag een contentplan voor je op zodat je exact weet wanneer welke blog online komt. Belangrijk daarbij is ook de interne structuur van de blog: denk aan categorieën, tags, interne en externe links, etc…

DIGITIP: combineer je blog met gratis weggevers (bvb een e-boek waarin je verschillende blogberichten hebt gebundeld). Op die manier verkrijg je op een correctie manier mailadressen van mogelijks potentiële klanten! Lees ook onze klantencase hierover.

Sluit Menu