Concepten bedenken

Sterke merken hebben een duidelijk profiel dat krachtig wordt uitgedragen. Deze merken ademen hun identiteit want uit alles wat ze doen en laten, blijkt waar ze voor staan. De kern van zo’n merk wordt beschreven in enkele waarden of woorden maar komt pas echt tot leven dankzij het communicatieconcept.

Het trekt mensen aan die het merkidee (h)erkennen, die de merkgedachte delen en die het willen uitdragen. Je bouwt aan een hechte achterban! Een schitterend voorbeeld van een duidelijk concept is Tomorrowland. Zij noemen hun volgers de ‘people of tomorrow’ en de volledige communicatiestrategie is toegespitst op die gedachtegang. Het gaat zelfs zover dat de tickets van het evenement vliegensvlug zijn uitverkocht ondanks de relatief hoge prijs. Dankzij het meeslepende verhaal wil iedereen onderdeel uitmaken van de ‘people of tomorrow’ gedachte.

Decoratieve letters op een boek

Onze aanpak

Concepting staat dus voor het in woord en beeld vertalen van een merk of boodschap, die tot op heden gebaseerd is op een overtuiging, idee of strategie. De essentie van een merk of strategie vormt het vertrekpunt, gerelateerd aan de merkbehoefte richting de doelgroepen.

Concepting is niet altijd eenvoudig. Om de verwachtingen te overtreffen moet je gedurfde keuzes maken en lef tonen. Echter, in de tijd waarin we nu leven worden consumenten steeds veeleisender aangezien er ontzettend veel keuzemogelijkheden zijn. Het hebben van een sterk concept is dus een pure noodzaak en inmiddels een belangrijke vereiste voor een succesvol eindresultaat.

Zit je in de knoop met het uitwerken van een duidelijk concept? Raadpleeg dan onze Digital Natives! Wij helpen je graag verder met jouw merkidentiteit op te zetten en te vertalen in een heldere communicatiestrategie.

Tip: Een nieuw concept gaat vaak gepaard met een nieuwe huisstijl!

Sluit Menu