Doelgroepanalyse

Wil je een website ontwikkelen, content creëren, actief zijn op sociale media, een webwinkel beheren en/of online adverteren? Welkom in de digitale wereld! Vergeet echter niet jouw doelgroep nauwkeurig in kaart te brengen want je moet toch weten wie je wenst te bereiken? Daar knelt vaak het schoentje. De mogelijkheden om online jouw doelgroep te segmenteren zijn enorm uitgebreid. Wij staan je hier graag in bij!

Boogschutter die een pijl afvuurt

Onze aanpak

Eerst bekijken we de gegevens die reeds voor handen zijn: jouw eerder opgemaakte doelgroepen, interne data, Facebook Insights, Google Analytics, etc. Deze tools geven ons onder meer informatie over leeftijden, locaties, interesses en platformen. Vervolgens proberen we extra informatie te vergaren om de bestaande doelgroepen te optimaliseren en nieuwe (specifiekere) doelgroepen aan te maken.

Wij gaan net dat tikkeltje verder voor jou! Naast het doorlichten en uitbouwen van de doelgroepen, helpen wij je ook de customer journey te analyseren. Ieder marktsegment zal op een andere manier zijn customer journey beleven. Aangepaste marketingstrategieën per marktsegment zijn dus noodzakelijk. Wij brengen de customer journey per segment in beeld en stellen samen met jou een marketingplan op om jouw doelgroep te bereiken, te inspireren, te overtuigen en te converteren.

Eens jouw doelgroepen en customer journey zijn bepaald, kan je starten met het schrijven van content, actief zijn op sociale media, verkopen realiseren in de webwinkel of gebruik maken van de sociale media advertenties. Het is van belang dat je vervolgens jouw doelgroepen blijft analyseren en bijwerken. Er bestaan verschillende tools zodat je bepaalde doelgroepen verder kan onderverdelen, bepaalde doelgroepen gedeeltelijk kan laten samensmelten op basis van overlap, etc. Te complex? Wij helpen je hier graag mee verder!

Tip: lees ons onze blogpost over de vergelijkbare doelgroepen.

Sluit Menu