Showcasepagina

LinkedIn is het grootste professionele netwerk te wereld. Jouw onderneming mag daar natuurlijk niet op ontbreken! Hoe je een bedrijfspagina kan aanmaken op LinkedIn en hoe je die bedrijfspagina kan optimaliseren lees je elders op onze website. In deze blog bespreken we een van de optimalisatietips, namelijk de showcasepagina. Een showcasepagina biedt je de mogelijkheid om op te vallen binnen specifieke doelgroepen. Interessant toch?

Wat is een showcasepagina?

Een onderneming verkoopt vaak verschillende merken, producten of diensten aan verschillende doelgroepen. Een showcasepagina is een pagina die volledig in teken staat van een merk, product, dienst of doelgroep. Op deze manier kan je beter inspelen op de interesses van de doelgroep. Je breidt de bedrijfspagina dus uit met aanvullende en gerichte informatie.

Showcasepagina’s zijn altijd gelinkt aan een bedrijfspagina maar beschikken over eigen content en eigen volgers. Zo’n pagina ziet er dan ook bijna hetzelfde uit als een klassieke bedrijfspagina. Een LinkedIn gebruiker kan de showcasepagina bereiken via de zoekbalk of de gelinkte bedrijfspagina. Standaard kan je maximaal 10 gratis showcasepagina’s maken voor je bedrijfspagina. Wil je er meer creëren? Dan kan je contact opnemen met de helpdesk van LinkedIn.

Microsoft is een schoolvoorbeeld van een bedrijfsprofiel met verschillende gelinkte showcasepagina’s. Het bedrijfsprofiel beschikt over pagina’s zoals Microsoft 365, Microsoft Cloud, Microsoft advertising en Microsoft Visual Studio. Op elke pagina wordt content geplaatst die gerelateerd is aan het specifieke product. Stel je maar eens voor dat je een bepaald artikel over Microsoft Cloud wil terugvinden op een bedrijfsprofiel waarop de content van alle showcasepagina’s samenkomt…

showcasepagina

Wat zijn de voordelen?

Als je over enkele merken of uiteenlopende producten en diensten beschikt, dan brengt het aanmaken van showcasepagina’s heel wat voordelen met zich mee.

  • Meer interactie: door een specifieke doelgroep aan te spreken met de juiste content, kan de interactie verhoogt worden. De specifieke doelgroep zal meer interesse tonen in de updates waardoor je automatisch meer reacties zal uitlokken. Hierdoor wordt de update gedeeld in hun eigen netwerk! Je kan dus de communicatie beter afstemmen op het doelpubliek.
  • Meer inzicht in het doelpubliek: net zoals op de klassieke bedrijfspagina, kan je de statistieken van de showcasepagina opvragen. Je krijgt dus een beter inzicht in de volgers en de populariteit van een bepaald merk, product of dienst.
  • Positieve link met de bedrijfspagina: ongeacht welke showcasepagina je aanmaakt, de link met de bedrijfspagina blijft altijd aanwezig. Het imago van de onderneming wordt versterkt door de positieve effecten van een gespecialiseerde showcasepagina. Je zet je immers in de markt als specialist in een bepaalde materie.
  • De vindbaarheid: LinkedIn showcasepagina’s komen voor in de zoekresultaten waardoor dergelijke pagina rechtstreeks in zoekbalk kan gevonden worden. Elke showcasepagina zorgt voor een extra toegangsweg naar jouw onderneming.

Waarvoor zal je een showcasepagina gebruiken?

Een showcasepagina brengt heel wat voordelen met zich mee maar waarvoor kan je een zo’n pagina gebruiken? Een showcasepagina beschikt over dezelfde functionaliteiten als een bedrijfsprofiel. Je kan dus op dezelfde manier updates plaatsen. We lijsten wat je op een showcasepagina kan delen.

  • Content: op een showcasepagina kan je op dezelfde manier content delen als op een klassiek bedrijfsprofiel. Echter, op een showcasepagina beschik je over een specifieke doelgroep waardoor je diepgaandere informatie kan delen. Als je content deelt op een bedrijfspagina, zal slechts een deel van de volgers interesse tonen maar als je content deelt op een showcasepagina zal iedereen interesse tonen aangezien je de juiste doelgroep aanspreekt.
  • Jobs: LinkedIn beschikt met LinkedIn Talent Solutions over een schitterende tool om vacatures te verspreiden via het bedrijfsprofiel. Een showcasepagina biedt echter de mogelijkheid om jobaanbiedingen in de kijker te zetten bij een specifieke doelgroep.
  • Nieuws: het je nieuws over een specifiek merk, product of dienst? Dan kan je dat nieuws delen via de showcasepagina in plaats van het algemene bedrijfsprofiel. Je bereikt immers de gewenste doelgroep en je valt niet geïnteresseerde volgers van het bedrijfsprofiel niet lastig. Een modebedrijf kan bijvoorbeeld beschikken over showcasepagina voor mannen en vrouwen. Een nieuwe kledinglijn voor mannen zal op de showcasepagina voor mannen gecommuniceerd worden in plaats van het algemene bedrijfsprofiel.
  • Evenementen: als je een evenement organiseert, wil je de juiste doelgroep bereiken want niet elk evenement is voor iedereen even interessant. Het heeft ook geen enkele zin om jouw bedrijfspagina vol te proppen met evenementen.

Hoe kan ik een showcasepagina aanmaken?

LinkedIn paginatype

Om een showcasepagina aan te maken klik je op ‘werk’ en op ‘bedrijfspagina aanmaken’. Je kan nu het paginatype kiezen dat je wil aanmaken, namelijk: klein bedrijf, gemiddeld of groot bedrijf, showcasepagina of onderwijsinstelling aan ta maken. Uiteraard kiezen we in deze context voor ‘showcasepagina’.

Vervolgens zal je een naam geven, een bedrijfsprofiel koppelen, een openbare URL op LinkedIn kiezen, een website toevoegen, een bedrijfstak selecteren, een profielfoto instellen en een slogan bedenken. Kortom, een showcase pagina wordt op dezelfde manier aangemaakt als het klassieke bedrijfsprofiel. Raadpleeg de blog ‘hoe maak ik een bedrijfsprofiel op LinkedIn’ voor meer informatie.

LinkedIn paginatype

Laat je bijstaan door Digital Natives!

Hello Digital Natives

Erken je de mogelijkheden van de LinkedIn showcasepagina maar staat jouw LinkedIn strategie nog in zijn kinderschoenen? Contacteer dan Digital Natives. We helpen je met het ontwikkelen van een doeltreffend plan om te scoren op LinkedIn. We starten met een grondige check van het bedrijfsprofiel en optimaliseren waar nodig. Afhankelijk van het vooropgesteld plan, kunnen er een of meerdere showcasepagina’s op professionele manier worden aangemaakt en bekijken we samen de mogelijkheden tot adverteren.

Deel dit artikel op:

Geef een reactie

Sluit Menu