LinkedIn

Als onderneming ben je altijd op zoek naar manieren om klanten te bereiken. Sociale netwerksites zoals Facebook, Twitter en Instagram bieden de mogelijkheid om consumenten te bereiken, te informeren en te converteren. Wil je zakelijke content delen, dan biedt LinkedIn de oplossing. LinkedIn is het grootste professionele netwerk ter wereld en de ideale plek om te netwerken. Kortom, LinkedIn is een sociale netwerksite die zich richt op professionele gebruikers maar het is geen verkoopkanaal. Net zoals bij andere sociale netwerksites kan je zowel een persoonlijke profiel als een bedrijfspagina aanmaken. In deze blog leggen wij je uit hoe je jouw bedrijfspagina moet aanmaken.

Waarvoor kan je LinkedIn gebruiken als onderneming?

Velen denken dat LinkedIn enkel en alleen interessant is als persoonlijk profiel om te solliciteren maar het kanaal heeft zoveel meer te bieden voor zowel persoonlijke profielen als zakelijke profielen. Wij lijsten hieronder even op wat LinkedIn voor jouw onderneming kan betekenen.

  • Samenvatting van jouw onderneming
  • Updates over producten, diensten, onderneming en vakgebied
  • Vacatures plaatsen
  • Aankondigen doen
  • Content delen
  • Netwerken met klanten, leveranciers en zelfs concullega’s
  • Brand awareness creëren
  • Adverteren
  • Raadplegen statistieken

LinkedIn is dus een interessant kanaal om zowel klanten als werknemers aan te trekken maar ook om content te delen en te vergaren. Interessante artikels in jouw vakgebied kunnen gebruikt worden om jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen.

Heb ik een persoonlijk profiel nodig?

België beschikt over bijna 4 miljoen actieve LinkedIn profielen en maandelijks worden er nieuwe gebruikers geregistreerd. Je kan er connecteren met vrienden en collega’s, artikels delen en vacatures zoeken. Een persoonlijk profiel is een soort visitekaartje dat je continu kan updaten en waarmee je jezelf in de markt kan zetten. Een persoonlijk LinkedIn profiel draagt dus bij aan het uitbouwen van jouw carrière. Wij raden dan ook aan om een profiel aan te maken. Je kan eveneens connecteren met de onderneming waarin je werkt. Net dat maakt het interessant om voor een onderneming om een bedrijfspagina aan te maken. Werknemers zijn de ambassadeurs van de onderneming bij uitstek! Werknemers die geconnecteerd zijn met hun onderneming, kunnen content van de onderneming verspreiden en bijgevolg het bereik vergroten! Om een bedrijfspagina aan te maken, heb je een persoonlijk profiel nodig.

Hoe maak ik een bedrijfspagina op LinkedIn?

LinkedIn paginatype

Om een bedrijfspagina aan te maken, log je in op jouw persoonlijk profiel. Vervolgens klik je ‘werk’ en kies je voor ‘bedrijfspagina aanmaken’. Je moet nu een paginatype kiezen om aan de slag te gaan. Je kan kiezen tussen:

  • Klein bedrijf: een onderneming met minder dan 200 medewerkers
  • Gemiddeld of groot bedrijf: een onderneming met meer dan 200 medewerkers.
  • Showcasepagina: subpagina’s die geassocieerd worden met bestaande pagina’s.
  • Onderwijsinstelling: scholen of universiteiten.
LinkedIn paginatype

Nadat je een paginatype gekozen hebt, zal je de basiszaken van de bedrijfspagina instellen. Je zal dus een naam kiezen voor het bedrijfsprofiel, de openbare URL op LinkedIn ingegeven en de website toevoegen. Vervolgens upload je een profielfoto en geef je een slogan in. Wij raden aan om het logo toe te voegen als profielfoto. Jouw logo zal bijgevolg verschijnen bovenaan de bedrijfspagina, naast al de updates en reacties, op het profiel de werknemers en in de zoekresultaten van LinkedIn. Op deze manier creëer het herkenbaarheid. Twijfel je over de aangebrachte wijzigingen? Geen nood want je krijgt steeds een paginavoorbeeld te zien. Als alles is ingesteld naar wens, dan kan je de pagina aanmaken.

Eens het bedrijfsprofiel is aangemaakt kan je een omslagfoto kiezen en de bedrijfsgegevens instellen door op het potloodje te klikken. Hieronder vind je een overzicht van de informatie die je kan toevoegen.

  • Een of meerdere talen toevoegen
  • Een standaardtaal kiezen
  • De bedrijfsgegevens instellen (meerdere locaties mogelijk)
  • Een goede CTA kiezen
  • Een info-stukje schrijven
  • Specialisaties toevoegen
  • 3 krachtige hashtags kiezen waardoor je als pagina content kan markeren als interessant, becommentariëren en opnieuw kan delen
  • Groepen uitlichten die je wil weergeven op de bedrijfspagina

Eens de bedrijfspagina is aangemaakt, is het belangrijk dat je LinkedIn en Google aantoont dat je waardevolle content te bieden hebt. Hoe? Door relevantie bijdragen te delen met jouw netwerk. Op deze manier blijven de volgers geïnteresseerd en is de kans groter dat ze jouw content ‘interessant vinden’ of delen waardoor het bereik vergroot.

Ga je aan de slag met het aanmaken van een bedrijfspagina op LinkedIn in? Lees dan zeker onze 13 tips om meer uit jouw LinkedIn bedrijfspagina te halen!

Adverteren, showcasepagina maken en vacatures plaatsen op LinkedIn

Eens je bedrijfspagina volledig is ingesteld, kan je LinkedIn dus gebruiken voor allerlei zaken. Net zoals Facebook heeft LinkedIn een advertentieplatform. Werk je voornamelijk B2B of wil je interesse opwekken in een professionele omgeving? Dan heeft het advertentieplatform van LinkedIn misschien wel meer te bieden voor jou dan dat van Facebook. Wil je meer weten? Lees dan onze blog over adverteren op LinkedIn.

Als je meerdere producten en diensten aanbiedt, aan verschillende doelgroepen, dan is een LinkedIn showcasepagina een toegevoegde waarde voor jouw bedrijfsprofiel. Een showcasepagina is een pagina die je volledig wijdt aan een product of doelgroep zodat je beter kan inspelen op de specifieke wensen. Je zal eveneens een beter inzicht verwerven in jouw doelpubliek. Microsoft is en schitterend voorbeeld van een bedrijfsprofiel dat over verschillende showcasepagina’s beschikt. Hoe je een showcasepagina aanmaakt en welke voordelen het met zich meebrengt, lees je in onze blog over de showcasepagina op LinkedIn.

Veel ondernemingen gebruiken LinkedIn om de kenmerken, opleiding en ervaring van sollicitanten te bestuderen maar wist je dat er ook een vacaturetool beschikbaar is? De geschikte manier om talentvolle werknemers op te sporen. Ontdek er alles over in onze blog omtrent vacatures en carrièrepagina’s op LinkedIn.

Hulp nodig bij het instellen van jouw bedrijfsprofiel?

Hello Digital Natives

Heb je nog geen bedrijfspagina op LinkedIn voor jou onderneming of heeft jouw bedrijfspagina een grondige update nodig maar ben je met duizend-en-een andere dingen bezig? Heb je moeilijkheden met het vinden van de juiste content? Neem dan contact op Digital Natives. Wij maken een professioneel profiel waarmee je kan uitpakken in jouw netwerk.

Deel dit artikel op:

Geef een reactie

Sluit Menu