Ben jij klaar om het bedrijfsprofiel op Instagram naar een hoger niveau te tillen? Maak dan gebruik van enkele heel interessante features zoals de Instagram Stories Highlights. Steeds meer bedrijfsprofielen hebben onder hun bio leuke rondjes staan met daarin de hoogtepunten van hun Instagram Stories. Een leuke toevoeging die het bedrijfsprofiel professioneler en interactiever maken. Hoe je deze hoogtepunten aanmaakt en waarom ze zo interessant zijn, leggen we je graag uit.

Wat zijn Instagram Stories Highlights?

Instagram Stories Highlights zijn verzamelingen van Instagram Stories of verhalen die permanent op de bedrijfspagina getoond worden. Iedereen kent ongetwijfeld de Instagram Stories. Deze Stories verdwijnen na 24 uren en zijn dus een luchtige variant op het nieuwsoverzicht. Het zijn vaak leuke beelden. Instagram Stories Highlights geeft je de mogelijkheid om die Stories op te slaan en een prominente plek te geven op het bedrijfsprofiel. Dit biedt heel veel mogelijkheden voor bedrijven!

Hoe maak ik Instagram Stories Highlights aan?

Het toevoegen van de Instagram Stories Highlights aan je bedrijfsprofiel is heel eenvoudig. Er is slechts één voorwaarde om ze te kunnen maken, je moet al enkele Stories gemaakt hebben in het verleden. Anders heb je geen verhalen om te delen als hoogtepunt. Nog geen Stories gemaakt? Geen probleem, maak snel een verhaal aan en je kan weer verder. Vergeet niet om ‘opslaan in archief’ aan te vinken bij de instellingen voor verhalen. Wil je het archief bekijken? Klik dan op ‘instellingen’ en vervolgens op ‘archief’. Er bestaan twee manieren op een hoogtepunt aan te maken.

Een hoogtepunt aanmaken vanuit de Stories

Als je voor het eerst een hoogtepunt wil toevoegen, dan zal je altijd via deze weg te werk gaan. Om het eerste hoogtepunt toe te voegen, zal je een verhaal aanmaken en online plaatsen. Vervolgens bekijk je het verhaal en klik je rechtsonder op ‘uitlichten’. Je kan nu een categorie aanmaken en het verhaal toevoegen aan de categorie. Viola, zo eenvoudig is het om van een verhaal een hoogtepunt te maken. Als je een nieuw verhaal post, kan je telkens op dezelfde manier te werk gaan. Na verloop van tijd zal je over meerdere categorieën beschikken waardoor je bij het toevoegen van een hoogtepunt een categorie zal kiezen of een nieuwe categorie zal aanmaken.

Een hoogtepunt aanmaken vanuit het bedrijfsprofiel

Eens het eerste hoogtepunt is aangemaakt, verschijnen de interactieve hoogtepunt-rondjes onder de bio. Hierdoor kan je vanuit het bedrijfsprofiel hoogtepunten toevoegen. Om hoogtepunten toe te voegen moet je over categorieën te beschikken waaraan je de hoogtepunten kan toevoegen. Door op het rondje met het plusteken te klikken, kan je categorieën toevoegen.

Om een hoogtepunt toe te voegen aan categorie, open je de categorie en klik je rechts onderaan op de 3 puntjes. Vervolgens krijg je een keuzemenu en klik je op ‘hoogtepunt bewerken’. Je komt nu in het overzichtsscherm van een categorie terecht. Je kan de naam van de categorie aanpassen, de omslagfoto van de categorie bewerken, verhalen toevoegen en verhalen die zich reeds in de categorie bevinden verwijderen. Let op, je kan enkel verhalen toevoegen aan een categorie die in het verleden reeds op jouw Story zijn verschenen.

Tip: maak je omslagfoto aan met Canva!

Kan ik de volgorde van de hoogtepunten en categorieën wijzigingen?

De volgorde van de hoogtepunten in een bepaalde categorie kan je niet wijzigen. Instagram zal de hoogtepunten altijd tonen van oud naar nieuw. De enige mogelijkheid om dit te wijzigen is door de afbeeldingen te verwijderen en opnieuw te plaatsen in de juiste volgorde. Ook de volgorde van de categorieën wordt bepaald door Instagram. De categorie die je het laatst hebt aangevuld komt automatisch op de eerste plaats te staan.

Hoe zet ik de Instagram Stories Highlights in voor mijn bedrijf?

De hoogtepunten bieden heel veel mogelijkheden voor bedrijven om het bedrijf, merk, product of dienst in de kijker te plaatsen. De Instagram Stories Highlights staan net onder de bio en dus boven het algemene newsfeed. De aandacht wordt dus onmiddellijk gevestigd op de hoogtepunten. Alvorens te starten met de Instagram Stories Highlights moet je goed na denken over de facetten die je wil uitlichten. Je denkt dus na over de categorieën die je zal aanmaken. De centrale vraag hierbij is: wat wil je bereiken met Instagram?

Onderstaande bedrijven kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van deze categorieën.

  • Autohandelaar: model A, model B, model C, model D, showroom en werkplaats.
  • Bouwbedrijf: project, nieuwbouw, renovaties en vacatures.
  • Vastgoedmakelaar: te koop, te huur en verkocht.
  • Digitaal marketingbureau: webdevelopment, concepting & design, analyse & strategie, contentbeheer, online marketing en optimalisatie.
  • Interieurbedrijf: keuken, living, slaapkamer, badkamer en bureau.
  • Fietswinkel: racefiets, E-bike, MTB, stadsfiets en kinderfiets.

Elk bedrijfsprofiel heeft baat bij het gebruiken van de Instagram Stories Highlights. Het geeft het bedrijfsprofiel een professionelere uitstraling. Je moet het bedrijfsprofiel beschouwen als een soort van homepage waarop de bezoekers jouw onderneming leren kennen. Door gebruik te maken van de verhalen en de hoogtepunten bespeel je het algoritme van Instagram en vergroot je het bereik van het bedrijfsprofiel. Kortom, de hoogtepunten dragen bij tot de populariteit en het verduidelijken van jouw activiteiten.

Hulp nodig?

Hello Digital Natives

De Instagram Stories Highlights kunnen het bedrijfsprofiel op Instagram naar een hoger niveau tillen. Er zijn bijzonder veel mogelijkheden om de hoogtepunten in te zetten maar dat vraag natuurlijk een goed doordachte strategie. Heb je hulp nodig bij het bedenken van een strategie, het instellen van de hoogtepunten of het publiceren van originele stories? Neem dan contact op met Digital Natives!

Deel dit artikel op:

Geef een reactie

Sluit Menu