Sportimo is een project van Digital Natives medewerker Timothy De Witte. Timothy wou zijn conditie opbouwen en enkele scherpe doel stellen. Om die doelen te bereiken ging de zaakvoerder op zoek naar producten die hem daarin kunnen begeleiden. Er zijn ontzettend veel slimme sportproducten op de markt maar al snel bleek dat er geen gespecialiseerde webshop bestaat. Slimme sportproducten vragen de nodige kennis en begeleiding. Vanuit deze gedachtegang rijpte het idee om een webshop op te starten die zich volledig zou toeleggen op sportproducten die jouw prestaties helpen verbeteren. Uit marktonderzoek bleek dat zowel consumenten als leveranciers zitten te wachten op een gespecialiseerde webshop. Het project van Timothy kreeg snel vorm maar voor de het ontwikkelen van een huisstijl en webshop deed de zaakvoerder beroep op zijn collega’s van Digital Natives!

Sportimo - Your way to sport smarter

Ontwikkeling huisstijl en logo

Uiteraard klopte Timothy aan bij zijn creatieve collega’s om een huisstijl en logo te ontwikkelen. Digital Natives ontwikkelde al tal van schitterende huisstijlen en logo’s. Op enkele instructies na, kreeg Digital Natives carte blanche! Welke instructies? Het logo moest de naam bevatten en een rode kleurcode hebben. De designers van Digital Natives gingen aan de slag met de instructies.

Digital Natives betrekt de klanten tijdens het opmaken van de huisstijl en het logo. Er worden namelijk enkele overlegrondes voorzien. Tijdens deze overlegrondes kon Timothy een selectie maken uit een aantal opgemaakte logo’s. Aan de hand van de selectie en de feedback wordt vervolgens toegewerkt naar het eindresultaat.

Logo Sportimo

Sportimo, de webshop!

Op basis van de uitgewerkte huisstijl, moest de webshop van Sportimo worden opgemaakt. Het ontwikkelen van de webshop begon bij een uitgebreide brainstormsessie. Tijdens deze sessie vond men het antwoord op onderstaande vragen.

  • Wat is de doelstelling van de webshop?
  • Hoe positioneert de webshop zich in de markt?
  • Wat is de doelgroep?
  • Hoe wil men de doelgroep bereiken?

Op basis van deze antwoorden en enkele verzoeken van Timothy, gingen de developers aan de slag. Het belangrijkste verzoek was uiteraard de keuze van het e-commerce platform. Timothy koos voor een WordPress/Woocommerce webshop zodoende hij in de toekomst op een eenvoudige manier zelf zaken kan toevoegen en verwijderen.

De website voldoet aan alle huidige normen en waarden zoals mobielvriendelijk, HTTPS-certificaat, snelle laadtijden, etc. De content is dan weer voorzien door onze copywriters. De copywriters zorgen er voor dat alle teksten SEO-proof zijn waardoor de teksten hoog scoren bij mens en zoekmachine.

Extra: koppeling met Webship Online

Logo Webship Online

Timothy was eveneens op zoek naar een WMS-systeem om de voorraad nauwkeurig bij te houden. Ook hier was de keuze voor Webship Online evident. Webship Online is een gebruiksvriendelijke cloud applicatie voor het beheer van magazijn of stockage ruimte. Wij koppelden Webship Online aan de webshop van Sportimo waardoor Timothy de goederenstromen op elk moment kan controleren en de orders onmiddellijk ziet binnenkomen. Hoe kan je zo’n WMS-systeem koppelen? Dankzij een eenvoudige API key is er een koppeling voorzien tussen de Woocommerce-webshop en het voorraadbeheersysteem.

Deel dit artikel op:

Geef een reactie

Sluit Menu