Frutastic is een webshop die gespecialiseerd is in de verkoop van gevriesdroogd fruit en groenten. Het fruit en de groenten van Frutastic worden onmiddellijk na het oogsten gevriesdroogd waardoor 98% van de vitaminen, mineralen en andere nutriënten behouden blijven. De krokante stukjes fruit en groente zijn de ideale gezonde snack want ze zijn enorm rijk aan vezels. Dietrich, zaakvoerder van Frutastic ontwikkelde eigenhandig een website maar dat liep niet zoals gewenst waarop hij besliste onze hulp in te roepen.
Frutastic wenst een website review
Er werd ons gevraagd een website review uit te voeren en te bekijken welke punten dienden aangepakt te worden met het oog op een connectie met het gekozen voorraadsysteem. Bij een website review nemen we een bestaande website onder de loupe. We richten ons op verschillende aspecten die een impact hebben op de rentabiliteit van de website. Kortom, we stellen UI- en UX-design op de proef, bekijken de koppeling met onder andere Google Analytics, voeren een link en concurrentie check uit, beoordelen de SEO van de website, etc.
Na de beoordelingen, bezorgden we Frutastic een uitgebreid rapport met alle onze bevindingen en verbetermogelijkheden. In het rapport nemen wij ook een enkele webpagina’s onder handen. Wij voorzien mock-ups van hoe een bestaande webpagina kan omgetoverd worden tot een converterende webpagina.
DIGITIP: een mock-up is een op schaal of op ware grootte gemaakt model van een ontwerp of product, in dit geval een webpagina.
Nieuwe website met daaraan gekoppelde webshop
Op basis van de website review besliste Dietrich om de website niet volledig aan te passen maar om een nieuwe website én webshop te ontwikkelen. Wij kregen de opdracht om dit te verwezenlijken. Op basis van de bestaande huisstijl en de opgemaakte mock-ups hebben wij een website met webwinkel ontwikkeld waarmee Frutastic kan uitpakken!
We hebben ervoor gekozen het Woocommerce-platform te gebruiken om de webshop te lanceren. Woocommerce is een gebruiksvriendelijk webwinkelsysteem waardoor je heel snel producten kan toevoegen, kortingsbonnen aanmaken, etc. Zowel de front-end als de back-end zijn geoptimaliseerd voor de werkzaamheden die Dietrich uitvoert, waardoor hij zelf heel eenvoudig nieuwe content kan toevoegen.
Elke webshopeigenaar is uitermate geïnteresseerd in de ROI van de webshop. Via het gebruikte CMS (WordPress), in combinatie met Google Analytics cijfers, voorzien we in overzichtelijke statistieken waardoor Frutastic de resultaten van de webshop in een oogopslag kan analyseren.
Laat jouw website checken door Digital Natives
Heb jij problemen met jouw website of is jouw webshop niet winstgevend genoeg? Laat dan een website review uitvoeren door Digital Natives. Wij bieden verschillende pakketten aan die jouw website of webshop van een grondige analyse voorzien. Digital Natives voorziet een uitgebreid rapport met verbetermogelijkheden en mock-ups waarmee jij aan de slag kan! Heb je niet voldoende skills om de aangegeven opportuniteiten te vertalen naar jouw website of webshop? Geen nood want Digital Natives kan eveneens instaan voor het implementeren van de verbeteringen.